7 лютого 2023 року 20 рік поспіль у світі відзначався День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) під гаслом «Разом для найкращого інтернету». Головне завдання Дня безпечного інтернету є поширення знань про безпечне та відповідальне використання цифрових технологій для дітей та молоді.
З метою підвищення рівня знань щодо використання сучасних інтернет-ресурсів Державний університет інтелектуальних технологій і зв’язку разом з Департаментом освіти та науки Одеської міської ради провели навчальний семінар «Розвиток безпечної та розумної інфраструктури закладу освіти» для учасників освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти м. Одеси. Під час зустрічі були обговорені актуальні питання організації роботи безпечного навчального закладу та багато іншого.
У вітальному слові ректор ДУІТЗ Олександр Назаренко наголосив на актуалізації в сучасному світі професій, пов’язаних з інтелектуальними технологіями. «Для потреб різних галузей економіки нашої країни необхідно мінімум 60 тисяч випускників ІТ-вишів в рік. ДУІТЗ дає можливість обрати самі перспективні професії, що мають високий попит у цілому світі. Але для нас головне – підготувати фахівців, які будуть працювати задля країни, її майбутнього. Ми прагнемо, щоб випускники шкіл обирали вітчизняні виші, та залишалися у нашій країні. Вже сьогодні, щоб мати достойну оплату своєї праці фахівцю ІТ-сфери не потрібно виїжджати за кордон. Наші випускники дуже високо котуються і також високо оплачуються як в приватному секторі економіки країни, так в різних держаних установах та спеціальних службах. Хочу зазначити, що наші випускники успішно працюють в кіберполіції, Службі безпеки України, та інших правоохоронних структурах. Викладачі вишу разом зі студентами та випускниками розробляють та втілюють у життя такі потрібні для країни військові проєкти. Університет розвивається, на вимогу часу відкриваються нові наукові та навчальні напрямки, як, наприклад, психологія, ІТ-право. Також наші співробітники мають бажання налагодити тісні зв’язки із закладами загальної середньої освіти м. Одеси аби учні старших класів мали можливість опанувати самі перспективні професії. Тож закликаю нас всіх бути патріотами нашої країни, виховувати та навчати майбутніх фахівців для розбудови України», – зазначив Олександр Назаренко.
Декан факультету інформаційних технологій та кібербезпеки доктор технічних наук, професор Євген Васіліу наголосив, що інтернет сьогодні – це не тільки глобальна мережа, яка об’єднує величезну кількість комп’ютерів по всій земній кулі, це світова інфраструктура, що надає можливість отримання доступу до різноманітних послуг та інформаційних ресурсів. І саме наш університет дає різноманітні можливості опанувати Всесвітню мережу та знайти своє місце в розмаїті професій, що так чи інше пов’язані з інтелектуальними технологіями.
Безпека в мережі Інтернет – це одна з складових в загальній системі безпеки навчального закладу, зазначив доцент кафедри КБ та ТЗІ, керівник лабораторії ТЗО та ТЗІ Сергій Стайкуца.
Саме темі безпечних навчальних закладів присвятив доповідь Сергій Стайкуца. Попередньо серед працівників шкіл Одеси було проведено опитування щодо проблематики розвитку безпечної та розумної інфраструктури закладу освіти, що дало можливість висвітлити найбільш актуальні напрями.
Доповідач особливу увагу приділив питанням можливих загроз та ризиків, складових поняття «безпека», організаційним заходам, технічним засобам охорони та формуванню практичних навичок. В доповіді також висвітлено такі напрями, як запобігання злочинам через проєктування оточення (CPTED), функціонування споруд цивільного захисту, проєкт сповіщення на обладнанні Ajax, проєкт «шкільний офіцер безпеки».
«Для оцінки стану безпеки навчального закладу керівниками закладів та подальшої роботи пропоную використовувати простий алгоритм:
- Оцініть ризики та загрози для навчального закладу.
- Складіть модель загроз.
- Подивіться на навчальний заклад очима CPTED.
- Проведіть аудит (оцінку реального стану існуючої системи безпеки) – персонал, обладнання, документація, процеси.
- Проведіть навчання та отримайте навички.
- Складіть покроковий алгоритм роботи з будь-якою загрозою
- Розробіть сценарії дій та інструкції, правила та пам’ятки, інструкції», – наголосив Сергій Стайкуца.